Normočasy na servisoch AGRI CS Slovakia

Od 1.1.2023 prechádzajú servisné strediská AGRI CS Slovakia na systém normočasov v rámci zlepšovania kvality našich služieb zákazníkovi.
V rámci zvyšovania kvality našich služieb všetky servisné strediská AGRI CS Slovakia prechádzajú od 1.1.2023 na normočasy. Predovšetkým v tejto dobe, keď sa stále zvyšujú ceny všetkých produktov a služieb vám týmto chceme ponúknuť benefity spojené práve s prechodom na normočasy. Tento krok pre vás prinesie maximálnu transparentnosť a jednotnosť účtovania všetkých opráv, vďaka tomu presne viete dopredu, čo zaplatíte a zároveň nám umožnia normočasy lepšie plánovať kapacity vlastných servisných technikov a teda skôr reagovať na váš technický problém alebo potrebu.

 Ohľadom normočasov môžete mať množstvo otázok, informujte sa prosím nižšie v sekcii často kladené otázky a odpovede.

Často kladené otázky

icon icon

Čo sú to vlastne normočasy?

Technicky vzaté je normočas výrobcom predpísaná časová norma, ktorú spotrebuje zamestnanec pre konkrétny servisný úkon, ktorého technológie a podmienky prevedenia sú dopredu stanovené. Zjednodušene teda ide o výrobcom stanovenú časovú normu na konkrétny servisný úkon, ktorá by mala byť za tento úkon tiež účtovaná zákazníkovi.
icon icon

Kde sa dá s normočasmi stretnúť?

Systém práce s výrobcom stanovenými normočasmi je dnes úplne bežný v automotive segmente. Každý zákazník autorizovaného servisu sa tak s týmto spôsobom účtovania práce servisu už stretol.
icon icon

Kto teda s normočasmi pracuje?

Vo vzťahu k zákazníkovi je to najmä prijímací technik na servise, ktorý poskytuje odborné poradenstvo a je schopný odhadnúť čas potrebný na vykonanie objednanej práce a zistiť kapacitu servisu na vykonanie výkonu. Zaznamenáva všetky požiadavky zákazníka a rekapituluje odsúhlasené práce vrátane diagnostiky. Pri odovzdaní stroja zákazníkovi vysvetlí vykonané práce a zoznámi ho s faktúrou, vysvetlí sadzby a jednotlivé operácie. Ďalej je to mechanik, ktorý má na požadovaný servisný úkon stanovený čas, za ktorý ho má stihnúť vykonať.
icon icon

Prečo chceme s normočasmi pracovať aj na servisoch AGRI CS Slovakia?

Kladieme dôraz na vzdelávanie a vybavenie našich servisov, disponujeme predpísaným diagnostickými a servisnými nástrojmi a veríme, že máme dostatočne skúsený personál, ktorý dokáže s týmto systémom pracovať.
icon icon

Aké výhody tento systém prináša zákazníkovi?

Jedným z hlavných dôvodov prechodu na prácu s normaločasmi je priehľadnosť účtovania servisných prác. Na všetkých pobočkách AGRI CS Slovakia tak účtujeme rovnaký rozsah vykonanej práce a tým aj rovnakú cenu. Nestane sa, že by rovnaká oprava bola účtovaná na pobočkách rôzne, napríklad z dôvodu práce menej skúseného mechanika na servisnej zákazke. Tento systém taktiež umožňuje presnejšie plánovať prácu jednotlivých mechanikov, pretože vieme, koľko času by mal prácou na zákazke stráviť, čo zvyšuje kapacitu servisov.
icon icon

Vie teda zákazník, koľko bude za opravu stroja platiť vopred?

Áno, pri jasných poruchách je takto možné presne stanoviť odhadovanú cenu opravy stroja. Pokiaľ dôjde počas danej opravy k zvýšeniu rozsahu servisných prác z dôvodu nájdenia novej závady, je o tom zákazník informovaný a požiadaný o súhlas so zvýšením objemu prác.
icon icon

Nájde zákazník zoznam jednotlivých servisných výkonov ak nim priradených normočasov?

Nie, katalóg servisných úkonov nie je voľne k dispozícii, rozsah jednotlivých úkonov k danej oprave špecifikuje na vyžiadanie zodpovedný prijímací technik či vedúci servisu.
icon icon

Môže teda zákazník za opravu zaplatiť viac ako stanovuje norma?

Áno, môže dôjsť k tzv. viacpráciam, ktoré sú účtované nad rámec práce definovanej príslušnou normou. Medzi najčastejšie vykonávané práce patrí umývanie stroja, obtiažna demontáž niektorých komponentov či dodatočná diagnostika. Akákoľvek práca musí byť servis schopný doložiť a obhájiť zákazníkovi, napr. fotografiou či predchádzajúcim odsúhlasením s vykonaním.
icon icon

Budú všetky práce servisov AGRI CS Slovakia normované?

Nie, normované sú len tie servisné úkony, ku ktorým dáva výrobca jasne stanovenú normu a týka sa značiek CASE IH a STEYR. Najmä u starších strojov to tak nie je a rozsah účtovaných hodín práce mechanika tak bude vychádzať z reálne odvedenej práce. Informáciu o tom, či je na daný úkon výrobcom stanovená norma alebo nie, zaistí prijímací technik servisu. U ostatných značiek (žacie lišty MacDon, sortiment Agri Farming Solution…) nie sú výrobcom normočasy stanovené a rozsah opravy tak tiež zodpovedá reálne vykonanej práci servisného technika.
icon icon

Ako prebieha prípadné navýšenie ceny opravy stroja?

V situáciách, kedy nie sme schopní dodržať dohodnutú odhadovanú cenu opravy stroja, uvedenú v zákazkovom liste, o viac ako 10% vždy kontaktujeme zákazníka, oboznámime ho s dôvodom navýšenia opravy, novou odhadovanou cenou a žiadame jeho súhlas. Pokiaľ zákazník nesúhlasí, bude oprava realizovaná iba v pôvodne dohodnutom rozsahu.
icon icon

Kedy budú na jednotlivých servisoch AGRI CS Slovakia normočasy zavedené?

Všetky pobočky AGRI CS Slovakia, prechádzajú na tento systém od 1.1.2023.
 
icon icon

Nenašli ste odpoveď na vašu otázku?

Kontaktujte vedúceho strediska svojho autorizovaného servisu AGRI CS Slovakia.

Cenník servisných prác na stiahnutie